"Una corneta se desgajó del resto y dejó caer las dos primeras notas del tema, apoyándose en ellas como en un trampolín. Bix dio el salto en pleno corazón, el claro dibujo se inscribió en el silencio con un lujo de zarpazo." Julio Cortázar, Rayuela-1963 (cap.10)

sábado, 21 de abril de 2012

Ritme i compàs. Proposta per a 2n L

Benvolguts alumnes, en aquesta entrada us propose que prepareu un treball en grup sobre ritme i compàs. Per començar, busqueu una partitura que us agrade en aquest vincle "partituras para clase"  La cançó/peça haurà de tindre com a mínim un contratemps o una síncope. Una vegada escollida, fareu dues tasques:
1: Analitzar entre els tres membres del grup les característiques de la cançó:
  • Títol i autor
  • De quin estil és la cançó/peça triada? A quin tempo ha de tocar-se? Quins elements trobes en l´armadura?
  • Quin compàs té?
  • Quina és la unitat de temps?
  • És un compàs de subdivisió binària o ternària?
  • Quin és el nombre de compassos de la cançó?
  • Quins valors predominen, els llargs com redones, blanques i negres o curts com corxeres i semicorxeres?
  • Identifica els contratemps i les síncopes. Si tens dubtes consulta en aquest quadern electrònic del bloc de MªJesús Camino que tots coneixeu Síncopes i contratemps
2: Estudieu la cançó a casa, especialment les posicions de la flauta i feu una lectura preliminar. En classe per grups, la llegireu correctament amb la meua ajuda, i començareu a assajar-la
Finalment, cada grup interpretarà la cançó davant de la resta dels companys un cop estiga ben preparada, peró abans presentareu l´anàlisi en un popplet que fareu entre tots els membres del grup amb les preguntes que he detallat dalt.
L´esborrany de l´anàlisi me l´haureu d´enviar per google docs abans de començar el popplet. Si es tracta d´una cançó coneguda podeu incloure un video.
¡A treballar!